„Zar ste se i vi dali zavesti?“ Iv 7, 40 – 53

Kad su neki iz naroda čuli te riječi, govorahu:
“Ovo je uistinu Prorok.” Drugi govorahu: “Ovo je Krist.”

Riječi koje su u narodu odjeknule na ovakav način,
sadržavale su u sebi obećanje Duha Svetoga (usp. Iv 7, 37-39). Doista, svaki
nagovještaj nečega izvanrednoga izaziva među ljudima uzbuđenje i svojevrsno
oduševljenje i potvrđivanje. Međutim pogledajmo što nam Ivan dalje bilježi:

A bilo ih je i koji su pitali: “Pa zar Krist
dolazi iz Galileje? Ne kaže li Pismo da Krist dolazi iz potomstva Davidova, i
to iz Betlehema, mjesta gdje bijaše David?” Tako je u narodu nastala
podvojenost zbog njega.

Prostor Galileje – prostor iz kojeg je nemoguće da
dođe išta dobro. Zar nas ne izaziva ovaj citat? Zar ne izaziva u nama naše
geografske, socijalne, političke, moralne, intelektualne i sve moguće druge
podijeljenosti? Zar nas ne izaziva da se u istini susretnemo s vlastitim
predrasudama? 

Neki ga čak htjedoše uhvatiti, ali nitko ne stavi na
nj ruke. Dođoše dakle stražari glavarima svećeničkim i farizejima, a ovi im
rekoše: “Zašto ga ne dovedoste?” Stražari odgovore: “Nikada
nitko nije ovako govorio.” Nato će im farizeji: “Zar ste se i vi dali
zavesti? Je li itko od glavara ili farizeja povjerovao u njega? Ali ta svjetina
koja ne pozna Zakona – to je prokleto!”

Iskreni susret sa samim sobom neminovno vodi čovjeka
susretu s Bogom. Ali, vratimo se na trenutak konstatiranju društvene situacije.
U narodu nastaje podvojenost zbog Isusa. U sveukupnoj ljudskoj povijesti
svjedoci smo kako jedan čovjek može pokrenuti mase. Normalno je da se vlast
uskomeša na takvu opasnost. Jezik kojim Isus govori jezik je ljubavi. Ne čudi
stoga što su se stražari vratili ne uhvativši ga. „Pa zar ste se i vi dali
zavesti?“ – pitaju „glavari i farizeji“. Doista, kako su se oni tako neuki
usudili povjerovati u Njega? Sve činjenice govore protiv Njega… danas posebno.
Sve bivstvovanje ljudsko tako je objašnjivo znanstvenim, psihološkim,
socijalnim, filozofskim ili šta ja znam kakvim metodama. Oni koji vjeruju
ionako ne „poznaju Zakona“. Pa „ta svjetina – to je prokleto.“ Ne mogu se oteti
pitanju: „Ako je ta svjetina u tolikoj mjeri neuka, ako je u zabludi, ako ne
pozna Zakona,… kako to da su se oni na vlasti tako bojali upravo te svjetine
koju je dotaknuo govor jednog Čovjeka?“

U Crkvi smo često u zabludi da glavare svećeničke i
farizeje poistovjećujemo s crkvenom hijerarhijom. Nije to uvijek tako. Glavari
svećenički i farizeji jesu bili vjerske vođe, ali, čini mi se, oni su
predstavljali i vlast u Izraelu. Ta činjenica može baciti novo svjetlo na
tumačenje određenih tekstova u odnosu na trenutnu situaciju.

Kaže im Nikodem – onaj koji ono prije dođe k Isusu, a
bijaše jedan od njih: “Zar naš Zakon sudi čovjeku ako ga prije ne sasluša
i ne dozna što čini?” Odgovoriše mu: “Da nisi i ti iz Galileje?
Istraži pa ćeš vidjeti da iz Galileje ne ustaje prorok.”

Nikodem, jedan od njih, ustaje i pokušava stati na
stranu istine. Ne brani on Isusa, nego Zakon. Čak bi i Zakon mogao urediti ono
što je na stvari. Usudimo se primijetiti na koju razinu ostali sudionici u
raspravi vraćaju razgovor: na Galileju!!! Zašto? Boje li se možda da njihovi
razlozi nisu dovoljno dobri? Možda su u tom trenutku shvatili da upravo ono
čime se brane (zakon) ide protiv njih. Čak i onome tko ne zna ništa o umijeću
vođenja rasprave jasno je da odgovor koji je Nikodem dobio samo potvrđuje
njegovu tezu o Isusovoj nedužnosti pred Zakonom.

I otiđoše svaki svojoj kući.

Evo, raziđoše se. Vjerojatno do neke slijedeće
prilike. Moraju do tad pronaći načine kojima će one koji vjeruju prisiliti da
posumnjaju. Sjećamo li se kako je išlo dalje? Naravno! Oni su pronašli svoje
načine: iskoristili su svu mogućnost tadašnjih medija, pokušali lažnim
svjedočenjima usaditi klicu sumnje, prijatelju ponudili da izda prijatelja,
ulili strah među učenike, iskoristili „raju“ svalivši svu krivnju na Isusove, …
Nije potrebno dalje nabrajati jer svi mi dobro znamo kako se završila ta priča
i kako se završava do dana današnjega. No znamo li??? Upravo oni koji su se
toliko trudili da unište sjeme vjere nisu računali s događajem nakon tri dana.
Koliko će naša tri dana trajati ne znamo, ali vjerujemo da će doći, i da dolaze
u svakom iskrenom Susretu koji nije zagađen utjecajem sa strane.

„Oni“ će se razići, On ostaje…

Moja molitva: Molim te, Isuse, da shvatim da moj hod
za Tobom ne znači šetnju po stazama posutim ružama. Daj mi snagu da prihvatim
upravo one koji progone Tebe u meni. Ne dopusti da moje srce i srca moje braće
i mojih sestara budu grijana na vatri ovoga svijeta. Posebno te molim za naše
intelektualne sposobnosti na koje se u današnje vrijeme jako želi utjecati. Daj
nam pronicljivost i mudrost da uvidimo da Istina nije uvijek okrijepljena
činjenicama koje nam drugi nameću. Daruj nam oko srca kojim ćemo moći vidjeti
ono bitno.

s. K. M.

Kontakt / Karta

Kontakt informacije

tel.: +387 33 208 980;
tel./fax: +387 33 208-629
Bjelave 85 71000 Sarajevo, BiH
franjevke.bh@gmail.com

Naša lokacija

Najave / Kalendar

Kalendar objava

svibanj 2020
P U S Č P S N
« tra.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
WordPress Video Lightbox